Work - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mara Jansen - WaarBenJij.nu Work - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mara Jansen - WaarBenJij.nu

Work

Blijf op de hoogte en volg Mara

11 December 2016 | Australië, Melbourne

Na onze geweldige roadtrip waarin we ruim 5000 km hebben afgelegd in 3 weken. Was het voor mij echt tijd om te gaan werken en mijn rekening aan te vullen.

Ik had via via wat contact gehad met Judy, zei regelt Farm work. Na wat telefoontjes en een keer kijken wat voor werk het was. Was het geregeld en kon ik zondag 27 nov beginnen. Zaterdag kon ik mijn intrek nemen bij haar in huis. Op deze manier kon ik sparen en de kosten laag houden. Het huisje lag in the middle of nowhere met weinig mensen om me heen zijn..
Ik heb het niet lang vol gehouden. Het was zwaar werk, waar opzich niks mis mee is maar het loon wat er tegen over stond schoot niet op. Ik begon 's morgens om 5 uur en moest de hele dag schoffelen, gevolg hele handen onder de blaren en een zeer lijf aangezien de steel van de shoffel veels te kort was voor mijn Lengte.
Keihard werken en zo weinig verdienen dat je amper kan sparen, (het loon lag ver onder het minimum) Het voelde een beetje alsof ik uitgebuit werd.

Na wikken en wegen, voor een tweede keer in mijn reis besloten om te gaan. Een ticket geboekt en naar Melbourne gevolgen.
Een vlucht van bijna 4 uur en weer een andere tijdzone.
Aangekomen in Melbourne direct aan de slag gegaan om een fatsoenlijke job te vinden. Cv's uitprinten en langs barretjes en restaurants gaan op zoek naar werk. Vacatures zoeken via het net en reageren ik denk dat ik ruim 60 sollicitaties heb gedaan.
Uiteindelijk kom ik een Nederlandse meid tegen in een bar. We raken aan de praat en ik geef aan dat ik werk zoek. Zij benoemd dat ze in een bar werkt en daar weg gaat omdat ze terug gaat naar Nl en daar nog mensen zoeken. Ik ga de volgende dag direct langs bij de bar, informeer en drop m'n cv. Een dag later word ik gebeld en 2 dagen later mag ik een trial doen. Na de eerste 4 uur krijg ik te horen dat ik wat hem betreft ben aangenomen en kan direct een dubbele shift draaien. Ik kan er veel werken tegen een goed loon. Helemaal happy. M'n bankrekening komende periode aanvullen en dan weer door reizen.

Tussen het job hunten door natuurlijk ook genoten van Melbourne en Mathias. Heerlijk om weer een tijd samen door te brengen. We hebben de musical Kinky Boots bezocht, door de stad gezworven, terrasjes gepakt en last but not least Coldplay!! Een fantastische mooie show! een stadion gevuld met 70.000 man!
It's insane how gigantically it is!!

De komende dagen nog samen genieten. Dan vertrekt Mathias naar New Zealand en begin ik redelijk fulltime aan m'n job. Ik blijf nog wel een tijdje in Melbourne.

Ik heb een post adres in Melbourne, mochten er mensen zijn die een kerstkaart willen sturen

  • 11 December 2016 - 08:30

    Jezus:

    Trots op je!! Ik zei toch dat het je ging lukken!!!
    Geniet en succes met je job!!
    Xx

  • 11 December 2016 - 09:27

    Tom:

    Wauw, geniet Mara!

  • 11 December 2016 - 10:13

    Emmy:

    Wauw Mara, wat geweldig. Nu lekker werken en hopelijk je draai vinden. Succes en vooral genieten

  • 11 December 2016 - 11:05

    Lizette :

    Haihai, je bent een topper. Goed dat je weer onder de mensen bent!! Wat is je postadres?
    Groetjes!!

  • 11 December 2016 - 11:11

    Mara Jansen :

    Mijn post adres

    7/4 23 Bourke Street Melbourne
    VIC 3000

    T.a.v. Mara Jansen

  • 11 December 2016 - 12:51

    Miranda:

    He bikkel. Wederom een mooi verhaal.Wat doe je het goed. Veel werkplezier

  • 12 December 2016 - 13:36

    Rita Pol:

    Hoi Mara wat fijn dat goed gaat en kunt werken en genieten in Melbourne

  • 20 December 2016 - 20:54

    Theo En Jet:

    Mara blijf genieten en super veel succes met je baan even er flink tegenaan en dan weer doen waar je zin in hebt

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mara

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 649
Totaal aantal bezoekers 17394

Voorgaande reizen:

19 September 2016 - 18 September 2017

Australia it is

Landen bezocht: