Till the End of the roadtrip - Reisverslag uit Perth, Australië van Mara Jansen - WaarBenJij.nu Till the End of the roadtrip - Reisverslag uit Perth, Australië van Mara Jansen - WaarBenJij.nu

Till the End of the roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Mara

27 November 2016 | Australië, Perth

Ik ben nu al weer een tijdje verder en heb veel mooie dingen gezien en mee gemaakt. We hebben een aantal dagen in Exmouth verbleven. Waar ik een 2 tal prachtige duiken heb gemaakt op het Ningaloo reef. Ook wel het kleine zusje van het Great berrier reef genoemd. Het was een cadeautje van Mathias, aangezien hij vond dat ik als duiker, de onder water wereld hier gezien moest hebben. Hoe lief!! Ik werd 's morgens op tijd opgehaald van de camping.
We zijn met een boot naar 2 verschillende duikspots geweest. Super mooie en relaxte duiken gemaakt o.a een schildpad en een mureen gezien en meerdere grote scholen vis. Super!

Na Exmouth door gereden naar Coral Bay. Een prachtig klein plaatsje met niet veel meer dan 2 campings, een supermarkt en een duikshop. Natuurlijk de duikshop in gewandeld en 2 duiken geboekt wederom op het Ningaloo reef. Het rif ligt vanaf Coral Bay dicht aan de kust, zn 100 meter. Er is geen enkel rif in de wereld dat zo dicht tegen een continent ligt.
we zijn er zo met de boot. Op de duikspot aangekomen worden er puddy paren gemaakt en kunnen we het water in. Al snel zwemmen er een stuk of 6 Grey reef sharks. Op mijn gemakje naar deze prachtige dieren gekeken. Naast de sharks nog een tal van mooie dingen onder water gezien. Tussen de duiken door gaan we snorkelen met een manta ray. Er is een vliegtuigje in de lucht die de Manta zoekt en dit door geeft aan de kapitein van de boot. Met een half uur hebben ze er een gespot. We worden in groepen gedeeld en gaan te water. We zwemmen en zwemmen maar ik zie niks... En op eens.. daar is ie dat een masive Mata Ray! Wat een beauty. We snorkelen en natuurlijk maak ik foto's en filmpjes. Mocht je ze nog niet gezien hebben check m'n FB. De groepen worden afgewisseld. Ik snorkel uiteindelijk 3 keer net de Manta. Je mocht kiezen 1,2of 3 keer. Zulk soort vragen hoef je mij niet te stellen dan ga ik voor 3 keer snorkelen :). Na mijn ontmoeting met de Manta Ray is het weer tijd voor een duikje.

Na het duiken terug naar de campervan en Mathias.
Vanuit Coral Bay rijden we de dag erna richting Monkey Mia. Maar niet voordat we samen nog eenmaal gesnorkeld hebben op t Ningaloo Reef.

Het is na een week weinig te hebben gereden, een hele afstand naar Monkey Mia. Bijna 600 km. Weer een dagje in de van. We wisselen regelmatig af met rijden. We genieten van de omgeving, het samen weer verder rijden en blèren mee met de muziek. Muziek waarvan we de meeste liedjes onder tussen uit ons hoofd kennen omdat we ze met regelmaat horen.

In Monkey Mia aangekomen laat in de middag, doen we niet veel meer dan wat eten, wijntje drinken en gezellig samen zijn. De volgende ochtend is er dolphin feeding. De dolfijnen komen dicht aan het strand. Het zijn wilde dolfijnen en toch weten ze dat ze elke ochtend ongeveer 1% van hun dagelijkse vis behoefte gevoerd krijgen. Slimme beesten. Mooi om te zien. Wat nog leuker was er meneer de pelikaan die de vis ook wel zag zitten. En achter de vis probeerde aan te gaan door zo dicht mogelijk bij de dolfijnen te blijven.

De dag erna de weg weer op, richting Kalbarri National park. Het staat mede bekend om the Nature Window. Een prachtig natuur verschijnsel, wat eigenlijk niks meer is dan een rots en een gat er in wat lijkt op een raam, maar ontzettend mooi!!

Vanuit Kalbarri door gereden naar Perth om daar de laatste dagen te verblijven. Swan valley is een wijn regio in de buurt wat bekend staat voor goede wijnen. Je kunt allerlei proeverijen doen, koffie, chocola, bier en wijn. Dit hebben we natuurlijk een dag gedaan. Super leuk en lekker.
De andere dagen nog wat gerelaxt en genoten.

Voor mij was het ook tijd om nu toch echt eens op zoek te gaan naar een baan. Een aantal telefoontjes later en een Farm bezoeken en het was geregeld. Ik kon zondag starten. Het wordt dan echt en het komt akelig dichtbij, dat onze roadtrip op zijn einde komt en dat we afscheid van elkaar moeten gaan nemen. Iets dat ik het liefste niet wil doen, maar op dit moment kan het even niet anders.

We poetsen de van, pakken onze spullen weer bij elkaar en genieten nog een avond van ons samen zijn. De volgende ochtend is het een feit. We moeten de campervan inleveren en afscheid nemen. Iets waar ik niet goed in ben en tegen op zie.
Een ding is zeker ik kom Mathias zeker nog weer tegen!

Het was een roadtrip om nooit te vergeten. Fantastische plekken gezien, mooie ritten gemaakt, veel beleefd en veel gedaan. And last but not least Geweldig gezelschap!
A beautiful memorie I Will keep in mind!!

• 27 November 2016 - 07:14

Linda:

Dikke knuffel vanuit het steenkoude Nederland!!!

• 27 November 2016 - 08:20

Lizette:

Wat maak je mooie dingen mee joh, geweludig!!!
    Succes met werken en even je deaai weer vinden zonder je maatje .

• 27 November 2016 - 13:43

Emmy:

Weer leuk om vanuit Nederland mee te lezen over je avonturen. Veel plezier en succes met werken. En idd afscheid nemen is niet leuk. Wie weet hoe alles er over een tijdje weer uitziet. Geniet ervan daar. Have fun!

• 27 November 2016 - 16:21

Wilma,:

Prachtig Mara en fijn dat je zo aan het genieten bent.
    Afscheid nemen is niet leuk, maar er komen ook nu weer andere en mooie momenten voor in de plaats.
    Succes met het werken op de farm.

xxxx

• 29 November 2016 - 23:05

Albert:

Geweldige verhalen,Mara.
    Jammer dat je van die grote kerel tijdelijk afscheid moet nemen.
    Life goes on!
    Farm werk is nu het devies.
    Hopelijk leuk werk.
    Ja slaat je hier doorheen.
    Ga er voor.
    Toi toi,