Tot aan Birsbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mara Jansen - WaarBenJij.nu Tot aan Birsbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mara Jansen - WaarBenJij.nu

Tot aan Birsbane

Blijf op de hoogte en volg Mara

27 Juli 2017 | Australië, Brisbane

Na de Withsundays vervolg ik mij reis naar Town 1770.
Dat is z'n 8 uur zuidelijk. De afstanden hier blijven mega groot en toch doe je het allemaal wel "ff" haha. Anyway ik kom s'nachts rond 3 uur aan in m'n hostel. De busrit was prima te doen alleen had meneer de buschauffeur de airco op standje vrieskist staan. Gelukkig altijd een sjaal bij me dus was goed voorbereid.
Ik heb een aantal uurtjes kunnen tukken in de bus dus kom niet helemaal gaar over. Nog even paar uurtjes slapen en dan de boel verkennen.

Na een koud en kort nachtje pak ik de shuttle bus richting het centrum. Ik ontmoet Lewie uit London en samen gaan we hiken. We hebben niet echt een pad gevolgd. We klimmen over grote rotsen, en zien de meest prachtige stranden waar nog geen voetstappen op staan. Na bijna 2 uur hiken is het tijd voor een welverdiend biertje en een lunch. We besluiten om s'avonds samen te koken wat met z'n tweeën is immers goedkoper en gezelliger. Na het boodschappen doen besluiten we terug te lopen naar het hostel z'n 30 min. Tijdens onze toch hebben we het over hitch hiken.op dat moment stopt er een random oud mannetje en zegt ons in te stappen zodat hij ons kan afzetten. Het is een kort maar bijzonder ritje. De man vraagt waar we vandaan komen. We vertellen dat Lewie uit London komt en ik uit NL. De oude man zegt, dat elke keer als hij aan London denkt hij de BigBen ziet omvallen in het water. Lewie en ik kijken elkaar verbaasd aan en lagen een beetje. Daarna vlak voor we uitstappen zegt hij tegen mij, well beautifull girl. You will be a mother between now and 18 months but don't worry it isn't a bad thing. It will settle you down and it is something you're looking for in life.
Verbaasd en beduusd en enigszins grappig bedanken we de man voor de rit en lopen we verder naar het hostel. We praten nog even na, Dit was zo vreemd!! We lachen er om maar toch blijft een raar. Ik denk niet dat deze man gelijk heeft maar het is het opschrijven waard and see what happens :) hahaha

De volgende dag heb ik een scooter tour op het programma staan.
S' morgens eerst nog even wat regelen wat had een foutje in m'n planningen gemaakt.
Tijdens de tour rijden we op Harley Davidsons met een scooter motor er in door town 1770, onwijs leuk. Ik reed achteraan helemaal leuk want zodra er voorin een gat ontstane kon ik het gas even lekker open gooien tot z'n 70 km per uur.
Na de scooteroo de avond killen met 2 andere dutchies die ik in Airlie Beach op de boot heb ontmoet.
s' Avonds in het Hostel wordt er gefilmd voor een Franse reality show over backpackers. Verbazingwekkend hoe "Franse backpackers" backpacken. We hebben vooral erg gelachen er z'n allen. Het draaide vooral om mooie kleding sieraden ECT ECT. Ik heb weinig backpackers zo gezien. Anyway hilarisch was het wel.
M'n bus gaat om 2.15 am, wederom een gebroken nachtje. Het leven van een backpacker gaat niet altijd over rozen ;p

Eenmaal opgepikt door de shuttle bus word ik s'nachts gedropt ergens in de Middle of nowhere voor de bus naar Rainbow Beach. Bij aankomst blijkt dat ik niet op de lijst sta. Bleek dat ik de bus voor een nacht eerder had geboekt hahaha. Echter is het geen probleem en kan ik instappen. De bus is vol met slapende mensen ook ik probeer wat slaap te pakken. Normaal slaap ik altijd redelijk goed in bussen en vliegtuigen. Helaas dit nachtje niet. Het is koud in de bus en ondanks muts, sjaal en vest krijg ik het niet warm. Nog een paar uurtjes bibberen. Vandaag ergens nog maar een paar uurtjes slaap pakken. Ondanks dit alles wordt ik getrakteerd op een prachtige zonsopkomst wat veel goed maakt.
Om 7.30 komen we aan in Rainbow Beach we kunnen nog niet inchecken en moeten wachten tot 10.45. dan inchecken en na ruim 24 uur in touw min wat haze slaapjes duik ik m'n bed in voor een paar uurtjes slaap.

In Rainbow Beach vooral gerelaxt. De zonsondergang en zonsopgang gekeken. Ik heb twee meiden ontmoet die ook beiden naar Fraser Island gaan.
De avond voor we vertrekken hebben we een briefing over offroad rijden. We krijgen te horen wat wel en wat niet mee te brengen. Daarna is het tijd om de liquor store in te duiken om drank in te slaan.
De volgende ochtend vertrekken we om 7.00 richting Fraser Island. Een prachtig eiland. We rijden super leuke weggetjes door mul zand. En over het strand. Iedereen die een rijbewijs heeft langer dan 1 jaar en ouder is dan 21 mag rijden. Ik vind het rijden fantastisch!! We komen bij geweldig mooie meren die je normaal alleen op postcards ziet. Zien in de verte walvissen, doen hikes in zandduinen. Gaat naar prachtige uitkijk punten. We hebben een gezellige groep, taken worden verdeeld. We komen samen en S' Avonds bij het kampvuur is het tijd om borrels te drinken en vooral veel plezier te hebben. Ik geniet op het strand van de sterrenhemel, ik zou er uren naar kunnen kijken.
Ik vermaak me wederom geweldig.
Na drie super leuke dagen op Fraser is het tijd om terug te gaan naar Rainbow Beach. Daar even wassen en m'n tas organiseren voor Fiji.


  • 27 Juli 2017 - 16:06

    Albert:

    Prachtige reis verhalen, Mara.
    Geniet ervan!
    Niet te lang sterren kijken, anders kan die man nog wel eens gelijk krijgen.

    Wens je een goede vakantie op de Fiji eilanden.
    En dan daarna het weerzien met Wilma en Harry op Bali.
    hele fijne aankomende weken samen.

    Het ga je goed!!

    Albert

  • 27 Juli 2017 - 20:06

    Wilma:

    Geweldig wat je allemaal meemaakt en ziet.
    Blijf lekker genieten.
    Liefs Wilma xxx

  • 27 Juli 2017 - 22:34

    Mam:

    Geweldig!wij zijn aan het aftellen.

  • 28 Juli 2017 - 09:20

    Roswitha:

    Hee meid,
    Wat supermooi wat je allemaal meemaakt.
    We volgen je en als Harry en Wilma er zijn, wel verhalen blijven schrijven.

  • 28 Juli 2017 - 15:47

    Anne:

    Ik regel vast de baby borrel!

  • 29 Juli 2017 - 13:06

    Tettje:

    Wilma kan vast beginnen met breien ;) Veel plezier op Fiji en Bali!

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mara

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 17873

Voorgaande reizen:

19 September 2016 - 18 September 2017

Australia it is

Landen bezocht: