Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mara Jansen - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mara Jansen - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Mara

07 Februari 2017 | Australië, Melbourne

Na bijna 2 maand maar weer eens een blog. Doordat ik nu in Melbourne werk en "woon" valt er minder te schrijven, niet dat ik niks mee maak, maar het is wel anders dan wanneer je reist.
En moet eerlijk zeggen dat ik dat reizen wel mis en uitkijk naar het moment dat ik m'n reis vervolg.

Maar het gaat goed met me. Vermaak me goed, zit goed in m'n vel en vind Australië nog steeds geweldig.

Afgelopen twee maanden heb ik niet stil gezeten. Ik kon in december veel werken wat ik dan ook gedaan heb. Weken van 35 tot 50 uur. Het is leuk en het geeft wat ruimte om te sparen. Al moet ik zeggen dat dat sparen nog best tegenvalt gezien Melbourne best duur is om te leven.

Anyway! December veel gewerkt. Voor het eerst kerst niet in Nederland gevierd in de kou maar in het warme Australië. Kerst is hier maar een dag! Eerst een aantal uren gewerkt en daarna naar het strand van St. Kilda. Het strand was vol met mensen, voornamelijk backpackers. Het is een rare gewaarwording dat je kerst in je bikini viert op het strand en mensen vervolgens met kerstmutsen ziet lopen en hier en daar een kerstboom ziet staan. Een echt kerst gevoel had ik dan ook niet. Maar heb een leuke dag gehad.

Met oud en nieuw waren we ( lees, Eve, m'n collega uit the UK en ik) uitgenodigd bij een aantal locals die we kennen van werk, om het te bij hun oud en nieuw te komen vieren. We begonnen de avond met een lekkere bbq, wat drankjes, leuk gezelschap, leuke verhalen en een mooi uitzicht op de stad voor het vuurwerk. Leuk om eens mee te maken hoe je in een ander land de jaar wisseling viert. Het was een gezellige avond!

Mathias kwam midden januari terug uit New Zealand. Een heerlijk weer zien. We zijn samen naar de Australian open geweest. Wat een leuk evenement. Het is meer dan alleen tennis. Je kan het goed vergelijken met een festival, muziek, eten, drankjes en tennis :)

Helaas zijn we er in de dagen dat we samen waren achter gekomen dat we toch wat verschillende ideeën hadden over het hebben van een relatie en het feit dat je beiden aan het reizen bent maakt dat niet makkelijker. Daarom samen besloten om ieders ons eigen weg te gaan. Ik ben dankbaar voor de geweldige tijd die we samen hebben mogen hebben en had het niet willen missen.

Ik ben aan het afwegen wat ik verder nog wil in / met mijn reis. Ik weet dat ik voorlopig nog niet terug kom. Maar ben aan het bedenken wat ik wil. Misschien een second year of toch niet. Een extra jaar in dit prachtige land zou leuk zijn, aan de andere kant er zijn nog zoveel meer mooie landen die ik graag zou ontdekken. Genoeg om over na te denken dus. Maar ik neem mijn tijd.



  • 07 Februari 2017 - 06:17

    Harry:

    Mooi verhaal Mara. Geniet er maar een.

  • 07 Februari 2017 - 06:41

    Theo:

    Wat je zegt er zijn nog zoveel mooie plekjes te ontdekken!

  • 07 Februari 2017 - 09:54

    Wilma:

    Hoi Mara,
    weer leuk om te lezen en van je te horen dat het daar goed met je gaat.
    Blijf lekker genieten.

    Liefs xxx

  • 07 Februari 2017 - 10:24

    Mam:

    Weer leuk om te lezen en we wachten af hoe het verder gaat.

  • 07 Februari 2017 - 11:11

    Albert:

    Prachtig om te lezen hoe het jou daar vergaat.
    Je geniet er op en top, mooi zo.
    Nu brainstormen over komende tijd.
    Enjoy down under!!!

  • 07 Februari 2017 - 13:09

    Harriet:

    Hallo lieve Mara volg je hart dan komt het goed

  • 07 Februari 2017 - 16:19

    Roswitha:

    Hee Mara,

    Leuk om te lezen dat je lekker in je vel zit.
    Je ben alweer heel wat ervaringen verder!!
    Geniet nog maar lekker!

    Groetjes van ons.XXX


  • 07 Februari 2017 - 20:44

    Heinz:

    Heel mooi verhaal Mara. Geniet ervan en neem maar genoeg tijd voor de volgende beslissing.
    Groetjes

  • 07 Februari 2017 - 22:12

    Kim:

    Hee lieverd,

    Eindelijks weer een verslag van je... wordt wel een beetje jaloers op het mooie weer bij je!!
    Hier is het namelijk prut :(
    Maar nog een jaar erachter aan plakken... nog langer weg.... snik snik.... dan moeten we die heer Ten Brink maar eens schrijven...

    Tot horens, xxx

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mara

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 17404

Voorgaande reizen:

19 September 2016 - 18 September 2017

Australia it is

Landen bezocht: