Veel km afgelegd - Reisverslag uit Broome, Australië van Mara Jansen - WaarBenJij.nu Veel km afgelegd - Reisverslag uit Broome, Australië van Mara Jansen - WaarBenJij.nu

Veel km afgelegd

Blijf op de hoogte en volg Mara

02 November 2016 | Australië, Broome

Na een tijdje niks geschreven te hebben laat ik weer wat van me horen..

In de tussen tijd is er veel gebeurt en heb ik veel gedaan.
Na Yamba zijn we naar Byron Bay gegaan. Een super leuk Surf dorpje. Relaxt, mooi strand. Ik heb er een super leuke en mooie duik mogen maken bij de Julian Rocks. Onder water kennis gemaakt met o.a. de Grey nurse shark. Wel even schrikken toen hij bij m'n afdaling even kwam kijken welke gekke vis er nu onder kwam.

Naar een aantal dagen Byron Bay door gegaan naar surfers Paradise, ook wel de Gold Coast genoemd. Een lang smal strand met hoge gebouwen is wat het was. Helaas regende het waardoor het misschien minder mooi oogde dan het eigenlijk was. Na 1 nachtje de bus gepakt naar Noosa.
Noosa is prachtig, goed klimaat, graad of 28 en s avonds koelt het lekker af en mooie omgeving. Ik kon een baan vinden voor accommodatie. Doel was 18 uur per week werken in een bar en in ruil daarvoor accommodatie. Daarnaast kon zou ik tijd genoeg hebben voor een baan ernaast, dus zoeken maar. Ik kreeg bij het hostel de mogelijkheid om daar achter de receptie te komen werken. Het enige was dat ik er tot eind januari zoniet februari zou moeten blijven. Ik heb besloten dat te doen. Al snel kwam ik er achter dat het niet mijn plek was. Voelde me er niet op m'n gemak en het was niet mijn ding. En 4 maand ergens blijven, waar je geen afrekening voor second year krijgt en behalve de 4 maand niks concreets hebt is niet echt wat voor mij. Het heeft een aantal dagen en de nodige (app) gesprekken met verschillende mensen waarna ik mijn keuze heb gemaakt om Noosa te verlaten. Plannen zijn er immers om te veranderen niet?

Ik had een leuke en gezellige Belg, Mathias ontmoet in Noosa en samen besloten na dat ik de keuze had gemaakt om uit Noosa weg te gaan een stuk samen te gaan reizen. Alleen een punt, hij zat ondertussen net in surfers Paradise. Ongeveer 5 a 6 uur met de bus terug naar beneden.
Daarop de bus geboekt en terug gegaan naar surfers Paradise. Daar een nacht gebleven en toen nog verder terug naar beneden, naar Byron Bay. Onderweg weer veel leuke mensen ontmoet.
Ben een aantal keren uitgeweest, zowel in Byron als de andere plaatsen die ik bezocht heb. De regels hier in Australië gelden betreft uitgaan en alcohol is een verhaal appart. Je moet je id laten zien, deze word gescand en er wordt een foto van je gemaakt. Na half 12 geen shotjes meer, als je al een shotje wilt, moet je deze aan de bar drinken en 01.30 is er lock out. Dit houd in dat als je naar buiten gaat na 01.30 je niet meer binnen komt. Alcohol kan je hier niet in de supermarkt kopen alleen in liquor shops... waar dan een drive trough is, vergelijk het met de drive in van de mac... En zo zijn er nog een tal van regels... wel ff wennen.


Verder heb ik in Byron een mooie wandeling gemaakt naar de light House en daar gekeken naar de Sunset. Super mooi.
Na 2 nachten Byron de bus terug gepakt naar Brisbane, veel heen en weer gereis voor de mensen die op de kaart kijken, daar een nachtje geweest en toen het vliegtuig van 7.5 uur gepakt naar Broome, dat ligt in het noord westen van het land. Ik heb hele afstanden afgelegd de afgelopen week. In het vliegtuig kon je mooi zien hoe het landschap gedurende de tijd veranderd. Bijzondere gewaarwording dat je na 7.5 uur vliegen nog altijd in het zelfde land bent, wat er toch weer zo anders uit ziet.
Het klimaat is hier totaal anders. Het is hier warm. Het koelt s avonds amper af en de luchtvochtigheid is hoog, maar mij hoor je niet klagen :)

Vanaf Broome gaan we een camper huren en rijden we langs de westkust terug naar Perth. Hier hebben we ongeveer 3 weken de tijd voor. Als ik straks in Perth ben ga ik opzoek naar farmwork. Om weer een beetje te sparen. En tevens mijn 88 dagen Farmwork heb voor een second year Visa.. dus dat ik altijd nog een jaartje langer kan blijven of nog eens een jaar terug mag naar dit prachtige land wat zoveel diversiteit te bieden heeft en wat ik nog veel verder wil ontdekken.

  • 02 November 2016 - 09:49

    Emmy:

    WoW Mara, je hebt idd niet stil gezeten. Leuk om op deze manier te zien e lezen waar je bent en wat je meemaakt.
    Geniet er lekker van. Hopelijk gaat t farmwork zoeken voorspoedig en maak ons af en toe jaloers met paar foto's

  • 02 November 2016 - 10:01

    Simon:

    Klinkt goed!

  • 02 November 2016 - 15:17

    Nanny:

    Mara,
    super wat jij allemaal ziet, en meemaakt.
    geniet er lekker van, zoals je al schrijft van dit prachtige land.

  • 02 November 2016 - 16:24

    Albert:

    Prachtig Mara, mooie verhalen!
    goed te lezen dat je je draai daar kunt vinden.
    Veel leuke, mooie, gezellige mensen te ontmoeten in een andere cultuur, daar ga je voor.
    En werken, dat komt wel goed. Je hebt al een beetje boerderij ervaring!!!
    Komt goed van pas.
    Groet aan Willem Alexander en Maxima.

    Enjoy down under,
    Go for it!

  • 02 November 2016 - 16:58

    Wilma:

    Hoi Mara,
    weer mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt en doet.
    Heel bijzonder.
    Fijne weken met de camper en succes met het zoeken naar farmwork :)
    Zal je zeker beter liggen dan achter de balie staan, haha.
    Liefs xxx

  • 02 November 2016 - 19:04

    Mam:

    Hoi Mara, mooi verhaal en weer veel km gemaakt. Blijf vooral genieten en veel plezier met de camperreis.

  • 02 November 2016 - 20:07

    Miranda :

    Hey Mara,

    Stoer dat je de keuze hebt gemaakt om door te gaan!!! Wat een reizen heb je daarna alweer ondernomen, en dat is nu precies waarvoor je daar bent. ( naast af en toe een beetje werken) veul plezier

  • 02 November 2016 - 20:59

    Harrie Oet Hoksebarge:

    Wat een bijzondere reis, mooie dingen gezien.
    Mooi dat jij daar het helemaal naar je zin hebt, ben benieuwd hoe het verdergaat
    Nog een goede reis
    groetjes

Verslag uit: Australië, Broome

Mara

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 17383

Voorgaande reizen:

19 September 2016 - 18 September 2017

Australia it is

Landen bezocht: