Horsham - Reisverslag uit Horsham, Australië van Mara Jansen - WaarBenJij.nu Horsham - Reisverslag uit Horsham, Australië van Mara Jansen - WaarBenJij.nu

Horsham

Blijf op de hoogte en volg Mara

30 Juni 2017 | Australië, Horsham

Het is weer hoog tijd voor een up date.

Na de Great Ocean Road ben ik terug in Melbourne. De F1 van Melbourne stond op het programma. Want als je dan toch in Melbourne bent wil je z'n evenement natuurlijk mee maken. Als Nederlanders waren we goed vertegenwoordig op het circuit. Er was een grote groep dutchies allemaal gekleed in het oranje. Eenmaal op het circuit een goed plekje veroverd en het kon beginnen. Een mooie vliegshow ging vooraf aan de race. Het is geweldig om een race mee te maken op het circuit. De sfeer die er hing was goed en ik heb me uitstekend vermaakt.

De dag na de F1 was het tijd om verder te gaan naar mijn volgende bestemming. Horsham. Dit is een klein stadje z'n 4 uur ten noorden van Melbourne. Hier heb ik de afgelopen maanden doorgebracht. Ik ben de afgelopen maanden veel aan het werk geweest. Op een schapen farm. Dit werk deed ik om aan mijn eisen voor mn second year te voldoen, want ben voorlopig nog niet van plan om terug te komen naar Nederland. Naast mn werk op de farm heb ik een bijbaantje in de pub waar ik wat uren werk. Zo om mijn bankrekening zo veel mogelijk te vullen.
Natuurlijk is er ook tijd van ontspanning. Zo ben ik naar de Grampians National park geweest om te genieten van de prachtige uitzichten en heb een aantal mooie hikes gedaan.

Zaterdag 24 juni had ik een sky dive gepland. Geen tandem maar een zelfstandige sprong. Natuurlijk onderbegeleiding van instructeurs. Maar in feite doe je alles alleen.
Donderdag avond aangekomen in Euroa. Een klein dorpje zn 4.5 uur van Horsham. eenmaal in Euroa een klein dorpje in de middle of nowhere, instaleren we de boel en genieten we van de prachtige zonsondergang onder het genot van een biertje en een vuurtje. De aggregaat deed het niet dus we moesten het doen met vuur en zaklampen. de tempratuur lag zo rond de -2 dus dicht bij het vuur is wel zo fijn. S'avonds zijn we in jagen geweest. Helaas zonder buit terug. Maar wat een avontuur. Met de 4x4 door de bush opzoek naar het wild.
Vrijdag was de dag van de cursus. Een volle dag met veel informatie en alles wat je moet weten en leren voor de vrije val en het besturen van je parachute. super interessant. Ik heb wel even een momentje gehad dat ik me afvroeg waarom ik er voor had gekozen om zelfstandig te gaan sky diven. Maar goed, wie A zegt moet ook B zeggen.
Zaterdag wederom op tijd uit de veren. De dag van de jump staat gepland. Ik was er redelijk rustig onder, met gezonde spanning. Het moment dat je dat vliegtuig in stapt en naar 10.000 ft klimt is mega spannend. Maar dan komt dat moment dat de deur open gaat en het tijd is om alles wat je geleerd hebt in de praktijk te brengen. Zodra die deur open gaat ben je full on en doe je wat je moet doen. je klimt het vliegtuig uit en bent klaar voor je vrije val met een snelheid van 220 km / uur. Wat mega gaaf. En dan het moment dat je je parachute optrekt. en er is niks anders dan rust om je heen. GEWELDIG. Na een rustige vlucht van zn 10 minuten is het tijd om de landing in te zetten. vanaf de grond wordt je begeleid. Met een mooie landing op beide voetjes tot gevolg.
De adrenaline die vrij komt is overweldigend. De foto's van mijn gezicht na de sprong spreken boekdelen en hebben verder geen woorden nodig. Ik vond het geweldig. SUPER Natuurlijk heb ik video en foto's, deels staat er wat op facebook. De rest is voor wanneer ik terug ben.
Direct na de sprong was ik zo enthousiast dat ik nog een keer wilde. Ik wilde zondag nog eens springen. Helaas zat het weer niet tegen. Maar... wat in het vat zit verzuurd niet. Ik kom zeker nog eens terug bij skydiving / the parachute school Euroa.
Ik kan het iedereen aanraden. als je een betje lef over hebt :)

Terug in Horsham wacht het werk, want de spaarpot moet zoveel mogelijk gevuld worden. Met nog een week te gaan is het tussen werk door tijd voor het plannen van mijn reis.

Volgende week vrijdag vervolg ik mijn reis. Ik zal jullie al vast een kleine impressie geven wat er op de planning staat. ( sorry wil jullie niet jaloers maken :P)
vrijdag vlieg ik naar Cairns waar ik naar ruim 4 maanden mn reismaatje Margot weer ga zien. We gaan samen een tourtje doen en natuurlijk veel bij kletsen. waarna we beiden onze eigen weg weer zullen gaan. Voor mij is het dan tijd om mijn een van mijn dromen in vervulling te laten gaan, namelijk het duiken op het Great Berrier reef. vanaf dan ben ik eigenlijk 2 maanden " druk" ik reis vanaf Cairns richting the withsundays een van 's werelds mooiste zeil gebieden. Daar ga ik een aantal dagen op een zeilboot. Dan op naar Fraser Island. Dit is een zandeiland met kilometers lange stranden met in het binnenland veel kristal helderen meeren. Dit eiland staat op de wereld erfgoed.
dan is het tijd om mijn weg te vervolgen richting Brisbane om het vliegtuig in te stappen richting Fiji. Daar ga ik een weekje lang eiland hoppen en vakantie vieren. ( heel vervelend).
Na al dit moois staat er nog iets leuks op de planning namelijk Bali. Na 11 maanden ga ik papa en mama weer zien op Bali. Hoe leuk is dat!!! 3 weken samen genieten. Heel veel bijpraten en mooie herinneringen maken.

al met al een "drukke" maar leuke planning voor de komende maanden :P. ik ga maximaal genieten, na maximaal te hebben gewerkt.
eigelijk geniet ik elke dag. Elke dag dat ik hier in de geweldig land ben, met leuke, lieve, vriendelijke mensen die ik overal ontmoet.
Ik doe de meest leuke en mooie dingen die ik me kan wensen.

Ik kan met recht zeggen, dat ik een geweldig leven heb!!!

  • 30 Juni 2017 - 07:21

    José Molenkamp:

    Wat een verhaal heel indrukwekkend zoveel belevingen. Trots dat je dit allemaal doet het zal altijd een mooie herinnering blijve. Geniet ervan en maak er wat moois van maar dat doe je wel veel plezier en fijn dat je Harry en Wilma op Bali weer gaat ontmoeten. Wat zullen die blij en trots zijn op jou je kind weer terug te zien. Ik weet als geen ander hoe dat gaat voelen. Veel plezier Mara groetjes van mij.

  • 30 Juni 2017 - 08:32

    Emmy:

    Wauw Mara, wat een mooi verslag weer. Gaaf om te lezen. Ga inderdaad optimaal genieten! Heel tof, dit kan niemand je ooit nog afnemen... have fun.. hopelijk snel weer meer te lezen :-)

  • 30 Juni 2017 - 08:55

    Miranda:

    Geweldig! Wat een genot om te lezen wat je doet en meemaakt en nog gaat doen. In een dag lijken wel te weinig uren te zitten voor jou!!! Geniet van de komende weken en het weerzien met je ouders. We spreken elkaar!

  • 30 Juni 2017 - 10:33

    Wilma:

    Lieve Mara,
    wat geweldig wat je allemaal beleeft en mee maakt.
    Leuk om te lezen.
    En wat fijn dat je je ouders ontmoet op Bali.
    Zal zeker ook heel bijzonder zijn. Maar fijn dat het kan

  • 30 Juni 2017 - 12:24

    Mam:

    Hoi Mara,
    Je gaat nog heel veel leuke interessante en spannende dingen doen geniet ervan, wij zijn aan het aftellen en dan zien we, ruiken en voelen we jou weer in levende lijve

  • 30 Juni 2017 - 12:46

    Mam:

    Er viel een stukje weg

  • 30 Juni 2017 - 17:31

    Tettje:

    Hé Mara,

    Wat een belevenissen. Wat leuk zeg dat Harry en Wilma ook naar Bali komen. Geniet van al het moois om je heen!

    Groetjes Johan en Tettje

  • 01 Juli 2017 - 10:04

    Albert:

    Wat een prachtige verhalen, Mara. Geweldig wat je daar allemaal beleeft.
    Fijn dat de keus die je vorig jaar nam zo goed bevalt. De wijde wereld in en vele avonturen beleven onderweg. En dan de vakantie op Bali met de hereniging met jouw ouders , goed voor beide partijen. Geniet ervan!!!
    Wens je verder veel reislust daarna en succes met je second year!
    Liefs Albert

Verslag uit: Australië, Horsham

Mara

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 17395

Voorgaande reizen:

19 September 2016 - 18 September 2017

Australia it is

Landen bezocht: